rumiana . wielokrotnie zwodziła ją ładność i brała w swoje syrenie władanie . a zakręt , który jest w niej , nigdy nie będzie prostą . tak wygląda utożsamiony internet . jest łazarzem . poniekąd ci o tym opowie . sztuka jest sztuką . a wszystko inne , jest wszystkim innym . puzzlement . mistrustful . if you let your mind take form , it becomes localized . when you feel that happen , return and come back to a formless state .


5 grudnia 2010

Wojtek Bąkowski i Sędzia Główny

Byłam we Wrocławiu w BWA. Widziałam wystawę Sędzin. Wbrew pozorom i wszelkim wieloletnim moim niechęciom, wystawa fajna. Ciekawa retrospektywa - jedyna jaką znam z performensu. Ja - ze względu na totalną złożoność, poświęciłam jej 4 godziny zwiedzania. A Ty?
Potrafiłam to poczuć, bo to moje tłumaczenie. Zatem wiele inspirujących kierunków. Jednak performens to performens.

Bardzo podoba mi się to, co robi Wojtek. Może napiszę coś o Kocie po jutrzejszym wieczorze, jeśli uda mi się dostać bilety. On wydaje mi się ciekawym zjawiskiem na polskiej scenie. A tego tu nam trzeba. Zapracował sobie na tą świeżość, którą posiada. Siedział dwa lata po studiach i po prostu pracował. To pracowity artysta mężczyzna. Choć po naszej akademii.
"Tegorocznej prezentacji jego twórczości w CSW Zamek Ujazdowski („Jest tylko to, co widać”) nie sposób było traktować tylko jak wystawę, była może wywoływaniem ducha jej (żyjącego i żywotnego) autora. Ascetyczna aż do brutalności forma jego prac fascynuje niepokojącym autentyzmem, staje się głosem pokolenia pozbawionego złudzeń i nietęskniącego za nimi."
Grzegorz Borkowski


Make the world to believe in you and to pay heavily for this privilege. Gilbert & George

Szukaj na tym blogu